FIT KUCHNIA

niedziela, 25 września 2016

fit sałatka z bulgurem

Zdrowa, smaczna i pożywna propozycja dla smakoszy fit kuchni , ale nie tylko.  Bulgur  bowiem,  to rodzaj kaszy z ziaren pszenicy, najczęściej pszenicy twardej, sporządzony z gotowanych i następnie wysuszonych ziaren zboża, często używany w kuchni tureckiej i bliskowschodniej. Propozycja ta jest niezwykle prosta  i szybka w przygotowaniu. 

 

Skład:

Kasza bulgur

Cebula szalotka lub czerwona

Papryczka chilli z zalewy lub świeża

Natka pietruszki

Ogórek konserwowy

Kapary

Sos winegret

fit sałatka z bulgurem

Przygotowanie:

Kaszę przygotowujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Po wystudzeniu  mieszamy z dowolnie posiekanymi pozostałymi składnikami i sosem winegret, na który przepis znajduje się T U T A J. Sałatki nie doprawiam solą ani pieprzem ponieważ słoność kaparów w zupełności mi wystarcza ,a ostrość chilli znakomicie zastępuje pieprz. 

fit sałatka z bulgurem

Znakomita sałatka na lunch, pożywne śniadanie, przekąskę albo przystawkę.

...smacznego...


Tagi: bulgur
10:36, rafal-szwaylik , FIT KUCHNIA
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 04 września 2016

 

fit lunch box

Ten zestaw włoskiego pieczywa zwanego focaccią z sałatką z rucoli z powodzeniem zapakować można do pudełka i zabrać do pracy, otwierając je następnie w porze drugiego śniadania, czyli tzw. lunchu.

Focaccię piekłem już przy różnych okazjach , przepis zaś na to włoskie pieczywo znajduje się T U T A J. Zamiast jednak mąki pszennej tym razem dodałem mąkę razową w proporcjach  - 250 g przennej/250 g razowej.

focaccia

Sałatka to oczywiście świeża rucola, liście bazylii, pomidorki koktajlowe, ser typu feta polane sosem vinegrette.

fit lunch box

Sos vinegrette  to mieszanina – podaję w kolejności dodawania składników, gdyż to ważne by wszystko należycie się połączyło :

 woda

posiekane dowolne zioła np. koperek, pietruszka, oregano – może być również jakaś suszona mieszanka np. zioła prowansalskie albo czubrzyca

musztarda

ocet jabłkowy

cukier, sól, pieprz

czosnek w proszku – jeśli blendujemy sos ,może być posiekany z ząbków

oliwa z oliwek lub jakiś olej smakowy np. sezamowy, dyniowy – rzecz upodobań smakowych – może być także zwykły rzepakowy.

fit lunch box

Całość mieszamy energicznie do połączenie się składników, proporcje należy dobrać tak by sos był sosem a nie wodą i nie spłynął nam z sałatki na talerz tworząc kałużę, smak natomiast wyczujecie sami i albo dosolicie lub dosłodzicie, może też podostrzycie smak sosu octem jabłkowym. Sos ten można zmiksować także blenderem .

…smacznego…

 

 

Zdrowe Lunch Boxy

niedziela, 07 sierpnia 2016

fasolka

Sezonowe, bardzo proste w wykonaniu danie wegetariańskie oraz fit, jego przygotowanie zajmuje niespełna 30 minut. Zderzenie słodkawego smaku fasolki szparagowej z lekką słonością białego sera  marynowanego w oliwie z suszonymi pomidorami , dosmaczone cytrynowym aromatem.

fasolka

Skład : 

½ kg fasolki szparagowej

Pół papryki czerwonej i pół zielonej – pokrojone w paski

Pół szklanki posiekanego szczypiorku

2 ząbki czosnku – posiekane

Oliwa

Opakowanie serka Apetina w kostkach w oliwie z suszonymi pomidorami

Sól, pieprz świeżo mielony

½ cytryny

fasolka

Przygotowanie:

Fasolkę gotujemy na półtwardo, odcedzamy.

Na gorącą oliwę wrzucamy szczypior i czosnek, mieszamy.

Dorzucamy po chwili paprykę, fasolkę, sól i pieprz, zrumieniamy na dużym ogniu, następnie chwilę dusimy razem do miękkości, tak jednak , aby składniki nie rozpadały się.

f

Podajemy na gorąco, skropione sokiem z cytryny i posypane kawałkami białego sera, zazwyczaj jest to ser typu feta, tym razem użyłem serka Apetina z zalewy z suszonymi pomidorami. 


Danie to również przyrządzić można z dodatkiem grillowanego kurczaka.Obie wersje znakomicie smakują z grzankami.

fasolka

Smacznego


Twoja kuchnia ma to coś

Tagi: fasolka
12:48, rafal-szwaylik , FIT KUCHNIA
Link Komentarze (1) »
niedziela, 05 czerwca 2016

Szpinak kojarzy się z bólem przeżuwania , smakowania i tak dalej, zielone coś dla zająca, mówią  przeciwnicy sałaty , dziś szybko,  prosto i niezauważalnie  ze szpinakiem , bo w koktajlu ...ale i FIT...BARDZO POŻYWNIE...  fit


Skład : 

szpinak - dwie duże garście

banan

pomarańcza jedna

cytryna 

Przygotowanie :

Zmiksować wszystkie składniki , dodając sok z cytry według uznania. 

....smacznego... fit...

...szpinak - zielona eminencja kuchni...

                                                            [ja]

Tagi: szpinak
19:39, rafal-szwaylik , FIT KUCHNIA
Link Komentarze (3) »
niedziela, 15 maja 2016

Oto zestawienie dwóch składników - mięsa i warzyw - idealne na fit obiad. Łatwe do przygotowania, z małą ilością składników i co najważniejsze pożywne i dodające energii na dalszą część dnia. 

stek

Skład :

plaster wołowiny 120 g

seler naciowy

papryka czerwona

ogórek

natka pietruszki

jogurt naturalny

pieprz

sól

stek

Przygotowanie:

Stek najlepiej przygotować według własnego pomysłu i dostępnego sprzętu, ja czasem marynuję dzień wcześnie plaster wołowiny w oleju rzepakowym , papryce słodkiej i tymianku oraz pieprzu.

Przed smażeniem oczyszczam z przypraw mój kawałek mięsa, kładę na mocno rozgrzanej patelni grillowej , po minucie z każdej strony, po czym dopiekam w piecu przez 10 minut w temperaturze 180 stopni. Po wyjęciu z piecyka pamiętać należy , żeby nasz stek odpoczął , czyli poleżał 5 minut , po tym czasie podajemy. Dopiekać można krócej , wtedy będzie bardziej krwisty, ale to już kwestia indywidualnych upodobań dotyczących spożywania wołowiny, mój jest dobrze wysmażony. 

W czasie gdy stek się dopieka, można przygotować sałatkę, czyli seler pokroić cieniutko, pozostałe składniki dowolnie - doprawić można pieprzem , ale niekoniecznie solą, zamiast jogurtu może być oliwa z oliwek.

...gotowe...smacznego...

 

"żyjemy tak jak śnimy - samotnie"

                                [Joseph Conrad]

Tagi: stek
08:44, rafal-szwaylik , FIT KUCHNIA
Link Komentarze (1) »
wtorek, 03 maja 2016

Oto dwie niezwykle proste zarówno w składzie jak i przygotowaniu przekąski , które spożyć można między głównymi posiłkami. Szybko, smacznie, zdrowo no i oczywiście fit...

Fit przekąska

Skład :

Jajo od kur z podwórka

liście szpinaku

sałata dolnego rodzaju

rzodkiewka

papryczka chilli

kapary

ser dojrzewający typu Lazur

łosoś wędzony

skondensowany ocet basamiczny

pieprz

Fit przekąska

Przygotowanie :

Jajko najlepiej ugotować na parze na półmiękko, pozostałe zaś składniki umyć, pokroić dowolnie i połączyć ze sobą. Przekąskę tę można przyrządzić w wersji wegetariańskiej rezygnując z łososia, dodać można wtedy więcej sera oraz kapary. 

Fit przekąska

Nie solimy ponieważ zarówno kapary oraz łosoś są dostatecznie słone - tylko pieprz, najlepiej świeżo mielony. Całość skropić można oliwą z oliwek wymieszaną z sokiem z cytryny i czosnkiem, octem balsamicznym lub np. olejem z pestek dyni - rzecz gustu i smaku. 

Fit przekąska

...gotowe...smacznego...

 

"podaruj swoją nieobecność tym, którzy nie cenią twojej obecności"

                                                                                         [ja]

Tagi: jajko
07:55, rafal-szwaylik , FIT KUCHNIA
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 20 marca 2016

Wyjątkowo prosta w przygotowaniu pasta, które posłużyć może np. jako farsz do naleśników, pierogów, pasztecików i tak dalej...jednocześnie dietetyczna, pożywna i smaczna.

soczewica pasta

SKŁAD :

szklanka soczewicy zielonej ugotowanej lub z puszki

pół średniego pora

pół cebuli

pół pęczka natki pietruszki

kurkuma, kozieradka, kmin rzymski

sól, pieprz

sos sojowy do smaku

2 łyżki oleju lnianego

olej kokosowy

soczewica pasta

PRZYGOTOWANIE :

Cebulę i por siekamy dowolnie, by za chwilę podsmażyć je delikatnie na oleju kokosowym, pamiętać należy o nieprzypaleniu pora, ponieważ będzie gorzki.Pietruszkę siekamy drobniutko. Następnie wszystkie składniki wraz z ugotowaną soczewicą po ostygnięciu miksujemy do konsystencji pasty, doprawiamy przyprawami i olejem wg. gustu i gotowe.

 

...smacznego...


"...przyprawą potrawy jest głód..."

[ Cyceron II/I w. p.n.e. ]


 

Tagi: soczewica
12:33, rafal-szwaylik , FIT KUCHNIA
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 03 stycznia 2016

 pasta z łososiem

Skład:

 

Łosoś wędzony

Twaróg najlepiej chudy

Jogurt naturalny

Papryka czerwona

Papryczka chilli

Szczypiorek

Kiełki fasoli mung lub inne

Sól, pieprz

pasta z łososiem  

Przygotowanie :

 

Twaróg połączyć z posiekanymi dość drobno pozostałymi składnikami oraz jogurtem, doprawić do smaku. Wymieszać do uzyskania konsystencji pasty. Zamiast łososia użyć można tuńczyka z wody. Dobrze smakuje również z dodatkiem gotowanego jajka.

Polecam też  FIT PASTĘ JAJECZNĄ 

 

...smacznego...

 

„ na opakowaniu wędzonego łososia :

Skład : łosoś, sól, dym...”

[autor: nieznany]

 

 

 

Tagi: łosoś pasta
13:42, rafal-szwaylik , FIT KUCHNIA
Link Dodaj komentarz »

pasta jajeczna 

To wersja FIT tej znanej powszechnie pasty do pieczywa, ponieważ nie ma w niej majonezu. Można wzbogacić jej skład wędzonym łososiem, tuńczykiem z wody,awocado, papryką lub papryczką chilli. Podana wersja jest najbardziej klasyczna, a jedynym urozmaiceniem są kiełki.

 

Skład :

 

Jaja z chowu na wolnym wybiegu

Jogurt naturalny

Szczypiorek

Kiełki dowolnego rodzaju

Sól, pieprz

pasta jajeczna 

Przygotowanie :

 

Jaja najlepiej ugotować na parze, obrać, ostudzić, rozgnieść w miseczce i połączyć z pozostałymi składnikami, wymieszać do uzyskania konsystencji pasty. Doprawić do smaku.

...smacznego... 

Na­wet tak pros­ta czyn­ność jak go­towa­nie ja­jek wy­maga sku­pienia i uświado­mienia so­bie ro­li, jaką w życiu od­gry­wa czyn­nik cza­su [...].

[Arthur Conan Doyle]

 

13:10, rafal-szwaylik , FIT KUCHNIA
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 29 grudnia 2015

roladka z łososiem

Na śniadanie, lunch , jako przystawka , przekąska, dodatek i tak dalej...bardzo lekka , dietetyczna oraz fit...

 

Skład :

 

Sałata lodowa

Łosoś wędzony

Awokado

Ostra papryczka

Pomidor

Natka pietruszki

Jogurt naturalny

Pieprz cayene

Curry

Sól – odrobina

Skondensowany ocet balsamiczny

 

fit przekąska 

Przygotowanie :

 

Jogurt mieszamy z przyprawami, pozostałe składniki kroimy w drobną kostkę . Jogurtowym sosem smarujemy cienko liście sałaty i nakładamy pozostałe składniki. Teraz zawijamy wszystko w sałatę jak gołąbek lub jak kotlet devolay albo jak klasyczną roladę. Aby całość dobrze się skleiła a smaki przegryzły się ze sobą, sałata zaś lekko zmiękła, zawijamy powstałą roladę w folię aluminiową , tworząc coś na kształt cukierka, który wkładamy do lodówki na około godzinkę. Po wyjęciu kroimy i dekorujemy skondensowanym octem balsamicznym.

 

Dobrze wypić do tej przekąski krem brokułowy

 

...smacznego...

 

 

roladka z łososiem 

 

 

Tagi: łosoś
20:49, rafal-szwaylik , FIT KUCHNIA
Link Dodaj komentarz »
 
1 , 2
| < Sierpień 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Zakładki:
AKTUALNOŚCi
DESEROWO
DODATKI TRADYCYJNE
FIT KUCHNIA
FOTO, FOTORELACJE
M I Ę S O
MAKARONY
PIZZA I DODATKI
RYBY I OWOCE MORZA
SAŁATKI
SPECJAL RECEPTURE
ŚNIADANIOWO
WEGETARIAŃSKIE RECEPTURY
WYPIEKI MARYSI
Z U P Y
Przepisy Kulinarne z najlepszych kulinarnych blogów
kalendarze na bloga

Fundacja

KLIKNIJ W BANNER NAKARM DZIECKO

Nie Bądź Obojętny

trwa inicjalizacja, prosze czekac...darmowe próbki
Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
zBLOGowani.pl